Het Begin

1 januari 2013 - Oude Bildtzijl, Nederland

De eerste post.

De eerste run die we meedoen en gelijk al de winter editie van de Carbage Run. Dit eigenlijk uit praktisch aspect, menig een van ons is zomers te druk.

De voorbereidingen begonnen evenzo als het peil van het enthosiasme. In het begin al snel een auto gevonden: Citroen BX Break Turbo Diesel Intercooler. Dit is een auto met een heel verhaal opzich. Bij de laatste eigenaar heeft zijn vriendin erin gereden als dagelijks vervoer, toen zij overstapte naar een andere Citroen BX, is deze auto nog gebruikt door haar dochter als vakantieauto. Met het aflopen van de APK, een hoge km stand en uiterlijk wat minder mooie plekken is de auto aan de kant gezet om de te kunnen dienen als onderdelen donor.

Zo vonden wij hem ook: raamrubber was al poging tot verwijderen gedaan, er miste al wat onderedelen, die we er overigens los erbij kregen, de tank was leeg, 3 banden zacht en een plat. Met een kmstand van nog geen 5ton en de prijs van 2 kratten bier de ideale Carbagerun Auto.

En toen... was het even rustig, eind van het jaar 2012 is er een opleving gekomen, de auto is geschilderd en met de kerst ontstond het HELP syndroom ongeveer. Tussen kerst en oud en nieuw is er met de nodige moeite nog wat slaapplaats geregeld. Dit was nog een hele uitdaging voor sommige plaatsen. Voor een locatie zijn we 3 dagen bezig geweest om iets te vinden wat geen 250 tot 1000 euro per nacht koste!

Goed de auto moet nog het nodige aan gedaan worden komende week. Volgende week zaterdag, 12 januari is de introductiedag in Hardenberg en dan moet er toch al iets concreets zijn.....

Groet,

Team 585