Donderdag de 31e

1 februari 2013 - Kirchberg in Tirol, Oostenrijk

We hebben heerlijk geslapen in pension Claudia. De wekker ging uiteraard weer vroeg. Douchen, inpakken en dan naar het ontbijt. Uiteraard een geheel lopend buffet met luxe broodjes en diverse beleg naar keuze. Alleen de koffie... laten we daar maar niet teveel woorden aan spenderen. Enfin op naar Crazy Daisy!
Zoals gewoonlijk staat alles weer op zijn kop met een hoop geclaxon / gejammer / geboemboemboem. Zwaailampen flitsen overal. En waar je ook kijkt zie je een runner ergens geparkeerd. Op de weg, in een parkeervak, op de stoep etc... Later de dag vernemen we dat tegen 9en (de uiterlijke meld tijd) de politie was gekomen.
Wij melden ons weer en krijgen de route met opdrachten binnen. Vervolgens op de route gelijk naar de McDonald en op internet kijken. Veel opdrachten zijn alleen in Slovenië uit te voeren.
De route zelf loopt uiteraard binnendoor. Met stijle bergweggetjes op en neer. Onderweg hebben een paar runners een aan de weg liggende slipschool wakker gemaakt. Voor 10 euro per auto mogen ze 3 rondjes over de ijsbaan scheuren. We hebben het schouwspel vanaf het dak onder genot van een beker soep bekeken. BMW's, Volvo's, Subaru's, Jeep Cherokees gaan van links naar rechts en soms een iets ander spoor.

We proberen nog een opdracht uit te voeren, maar het wil maar niet lukken. Geen nood, we maken er een leuke dag van en gaan genieten in Slovenië! Uiteindelijk lukt het niet om de opdrachten uit te voeren. Eerlijk gezegd hebben we ook niet veel energie ingestoken.
Eenmaal in Slovenië valt onze tomtom uit. Slovenië staat letterlijk niet op de kaart. Bij de eerste pomp is na paar keer vragen een runner gevonden die tol vrij naar Ljubljana rijd. Deze hebben we gevolgd naar de eind bestemming. Eenmaal daar op zijn tomtom het adres van de hostel ingevuld en een foto gemaakt van de route. Met dit 'kaartje' zijn we naar ons hostel gereden. Eenmaal was er de nodige paniek! De man zat tot het dak toe vol en veel reserveringen stonden niet in het systeem. Ook niet die van ons. Oeps! Meneer heeft toen een ander hostel geregeld, de meerprijs daarvoor ons contant betaald en zelfs een taxi laten komen om voorop te rijden!

Dit hostel ligt midden in een Ghetto voor gevoel. Oude (Kraak?)panden en daartusssen staat dit keurig geschilderd pand. Van binnen ziet het er ook goed uit, alleen kon het wel een gevangenis zijn. We trokken de deur van de kamer open en zien nog een deur met tralies! Verhip het is een oude gevangenis! Heel bijzonder. We hebben nog een poging gedaan om naar 'het centrum' te lopen, maar we zijn halverwege toch maar omgedraaid. We hebben een afbakpizza gegeten in het Hostel die aldaar op de kaart van het cafe stond. Na een goede proost zijn we onze cel ingedoken. Morgen weer een dag, op naar Tirol!

--------------------

Het team: Met ons gaat het goed. We raken wel wat uitgeput. Lange dagen in de auto, laat op bed, vroeg opstaan. De samenwerking loopt goed. We lachen, we huilen en schoppen elkaar de tent uit, maar bovenal is het een grote lol!

SoupetenenkijkennaarslipspektakelWegaanopenneer

WiehaaltonseruitOnzecel

Welkominjulliecel

1. Iske:
    wat een avontuur!
  2. Anne en alie:
    1 februari 2013
    wat een bijzondere belevenissen.
    We genieten erg van jullie verslagen
    Als jullie op de terugweg zijn sponseren we jullie voor een lekker etentje onderweg.
    Geniet ervan.
  3. Jannie:
    1 februari 2013
    wat avontuurlijk allemaal en wat fijn dat jullie het zo gezellig hebben met z,n drieen.
    en toch vinden jullie elke avond weer de weg naar de eind bestemming,knap hoor