Dinsdag de 29e

29 januari 2013 - St Anton, Oostenrijk

Dinsdag, de 29e Januari.

We kunnen dit echte een 'wat een dag' noemen.
Het begon goed. Orange Hotel Neu-Ulm. Goed hotel, goede bedden, goede douches. Ontbijt voor een  habbekrats erbij en zeer uitgebreid. Met een stevige bodem op de maag melden we ons weer bij de organisatie. We krijgen nieuwe opdrachten en deze doen onze wenkbrouwen goed fronzen. Eerst maar terug naar Mc Donald om op internet een en ander op te zoeken. Dit wordt een drama! Internet haperd aan alle kanten en na een uur is onze toegang op. We hebben amper informatie kunnen opzoeken maar we gaan maar wel op pad.
De route die ons geadviseerd wordt gaat binnendoor naar Oostenrijk. Dit is een stuk mooier dan over de snelweg trappen.
De opdrachten zijn amper uitvoerbaar, maar we weten zowaar één te doen. Ach maakt niet uit we gaan opweg naar het einde, zijn we mooi optijd. Kunnen we even eten maken en dan feestje! Nou neen, bij Warth (oostenrijk) komen we voor een gesperde weg. De weg naar Lech is dicht wordt ons medegedeeld. Tevens de vraag wat al die auto's allemaal doen, want ze hadden ze nodige exemplaren al zien rijden. De aardige man geeft ons nog wel een route advies van slechts minimaal 2uur omrijden! Het is uiteindelijk 2230u dat we eindelijk aankomen met de leg uit bij ons appartement. Het is wonderbaar een zeer goed exemplaar met alles erop en eraan. We proosten er nog een en dan gaan we naar bed. We moeten ons de volengende dag ook weer melden tenslotte.

---------------------------------

De auto: Die doet het goed, de blower / ventilator heeft wel weinig kracht merken we. Met dit regenachtig weer beslaat een en ander aan ramen toch. Het ruitenwisser mechanisme voor hebben we ingespoten met echte Caramba kruipolie welk we vonden bij een bouwmarkt. De auto begint wel steeds meer rammeltjes te vertonen: De kofferklep valt bijvoorbeeld niet meer in het slot en zit nu vast met een sjorband. De magnetron op een omvormer werkt uitstekend. De 220volt gebruiken we verder voor de laptop stroom te geven, diverse mobiele apparatuur op te laden etc. Kortom ideaal. De 2e accu in de kofferbak was ook makkelijk om een collega runner op een steile bergweg op te starten. Tijdens het sneeuwkettingen leggen hadden ze de motor uitgedaan maar wel lichten aan etc. We konden onze auto er gewoon ervoor parkeren en vanuit onze kofferbak met startkabels de auto opstarten.

Parking Orange hotel in de morgen 2Parking Orange hotel in de morgen 1

Kamer Orange HotelAppartement Sankt Anton 1

Appartement Sankt Anton 2Onderweg eten maken

Onderweg eten maken deel 2Ketting naspannen

1. Tineke:
    30 januari 2013
    hier is de regen opgehouden en waait het hard! wij gan de warmste nacht sinds 112 jaar tegemoet, 9 graden nu.....jullie hebben voldoende sneeuw onderweg voor die kettingen?
    immer gerade aus, soms ook rechts of links maar
  2. Nanda:
    30 januari 2013
    Mooie kamers, heeft Evert goed geregeld. Jullie hebben dan ook heel wat beleefd. Vanavond dan maar ff feesten.