Maandag de 28e

28 januari 2013 - Neu-Ulm, Duitsland

Daar gaan we!

Maandag ochtend of is het nu zondagnacht? Onze auto is er 'klaar' voor Met amper een uur slaap staan we naar onze auto te staren. We moeten toch echt op stap naar Hardenberg.
Laatste dingen bij elkaar zoeken. Alles letterlijk in de auto proppen en wij erbij. Even over 6en in de ochtend, later dan geplanned, gaan we.

In Hardenberg zetten we de auto op rij, zoeken onze verplichte dingen bij elkaar: sneeuwkettingen, verbanddoos, hesjes en wachtend op de vliegensvlugge controlle.
Om 9u is het zover. We gaan los! De eerste opdrachten we in onze handen en dat doet ons de wenkbrouwen fronzen. Complexe vragen waar een flinke dosis creativiteit voor nodig is. Op naar de McDonalds. Laptop op tafel en Googlen maar.

De antwoorden bepalen mede onze route naar onze eindbestemming van de dag: Neu-Ulm.

Het is al met al een lange dag een dag van dik 700km, al zig / zaggend naar het zuiden met diverse stops. Rond 18u 's avonds hebben we onze laatste opdracht vervuld. We hebben nog wat broodjes van thuis, trekken een blik Unox soep open en warmen deze in bekers op in de magnetron. Conclussie: De omvormer doet het goed, een magnetron kan die uitstekend voeden. De radio loopt op dezelfde accesoire accu en blijft tijdens dit proces vrolijk doorspelen. Wel laten we de motor lopen. Op deze manier komt er ook stroom vanaf de dynamo ter beschikking.
Tegen 21uur melden wij ons bij de organisatie. We leveren onze papieren in en op naar het Hotel!. Moe, maar voldaan checken we in. Proosten er nog eentje op en dan naar dromenland. Morgen ochtend 06uur begint de dag weer tenslotte.

---------------------

De auto doet het goed. Lekker comfort ondanks die af is geladen. Er zijn vooral kinderziektes: Schiltjes die weg dreigen te waaien. Een ruitenwissermotor die op instorten staat en een kachel die warm is, maar vooral warm (30graden).

De Auto in Hardenberg in vol ornaat

Hardenberg

Even iets verwijderen

1. Tineke:
    29 januari 2013
    brrrrr stoer en koud! zet um op mannen...jullie kunnen het
    en die citroens hebben dus goede kachels ....
  2. Nanda:
    29 januari 2013
    Dus de kachel doet het nog. Hopen dat hij het blijft doen. Op naar de volgende opdrachten van morgen. Heel veel succes mannen.
  3. Klaske miedema:
    29 januari 2013
    Dit is een geweldige belevenis voor jullie, succes met de reis